Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Druhy opotřebení valivých ložisek
Kapusta, Juraj ; Košťál, David (oponent) ; Zapletal, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je klasifikovat opotřebení valivých ložisek od samotného vzniku, průběhu v provozním stavu a projevením se na výsledné kvalitě dané součásti až do úplného vyřazení. Návrh a následná výroba zaručuje životnost součásti, kdy bezpečně funguje požadovanou pracovní dobu. Úkolem konstruktéra při navrhování výběru ložiska pro dané uložení, mazání a přenášené zatížení je zohlednit všechny faktory, které by mohli vést k poškození. V praxi je pro zákazníka výběr ložiska doporučen podle různých výpočetních metod, které zajišťují optimální výběr normalizovaného ložiska z katalogu. U jednotlivých součástí jsou uvedeny hodnoty specifikující pevnostní a dynamické vlastnosti, se kterými zákazník může nakládat. Výsledkem bude průzkum několika skutečných firem, analýza jejich provedení a přístupnost modulů pro ulehčení výběru správného ložiska. Cílem je zpřístupnění problematiky opotřebení a poškozování, s čím souvisí prevence těchto nežádoucích vlivů.
Porovnání metod pro identifikaci poruch valivých ložisek
Kokeš, Miroslav ; Hnidka,, Jakub (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním vybraných metod a parametrů pro diagnostiku stavu valivých ložisek. Vybranými statistickými parametry jsou kurtosis, crest faktor a parametr . Dalšími vybranými metodami jsou obálková analýza, kepstrální analýza a metoda ACEP. Metody jsou implementovány v programu LabVIEW a porovnány na základě odolnosti vůči šumu, rychlosti výpočtu a celkové schopnosti správně identifikovat závady valivých ložisek.
Vliv přesahu na životnost valivého ložiska
Tetour, Stanislav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem přesahu uložení na životnost valivého ložiska. První část práce se věnuje teoretickým znalostem, které jsou nutné pro řešení. Byl zkoumán vliv uložení s přesahem vnitřního kroužku na hřídeli a vnějšího kroužku v díře tělesa pro doporučené tolerance uložení. Přesah uložení ložiska byl řešen na válečkovém a kuželíkovém ložisku. K řešení byl použit analytický a numerický přístup. V numerické části byla provedena statická analýza ložiska s využitím programu ANSYS Workbench. Výstupem analýzy bylo maximální smykové napětí pod povrchem kontaktu, které má za následek kontaktní únavu ložiska. Životnost ložiska byla určena pomocí faktoru trvanlivosti, který udává živostnost ložiska s přesahem vůči ložisku bez přesahu uložení.
NVH analýza převodových ústrojí
Gazda, Silvester ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom merania vibrácií a hluku vozidlových prevodoviek. Najprv sú popísané hlavné časti prevodovky. Ďalej nasleduje popis zdrojov vibrácií a hluku a ich šírenia. Podstatná časť práce sa venuje rozboru frekvenčného spektra, jeho vzniku a vyhodnoteniu. Súčasťou je tiež popis merania a k tomu potrebnej aparatúry, spolu s popisom základných princípov jej fungovania.
Návrh metodiky výpočtu životnosti valivého ložiska
Vaculka, Miroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá únavovou analýzou valivého ložiska. Únavová analýza spočívá v určení životnosti valivého ložiska s využitím deformačně napěťové analýzy pomocí metody konečných prvků a následném numerickém výpočtu v programu fe-safe s využitím multiaxiálního únavového kritéria Brown-Miller. Životnost ložiska je dána počtem cyklů do poruchy v podobě vzniku pittingu, který je důsledkem kontaktní únavy. Dle výpočtů bylo zjištěno, že Brown-Millerovo kritérium není vhodné pro vysokocyklovou kontaktní únavu. Byl proveden test jiných dostupných kritérií, z nichž nejlepší shodu s normou ISO 281 poskytlo kritérium Principal-strain.
Inteligentní systém mazání valivých ložisek
Kroliczek, Václav ; Nohál, Libor (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled současného stavu poznání v oblasti inteligentních systémů mazání valivých ložisek s cílem prodloužit jejich životnost. První část této práce pojednává o základních typech ložisek, typech mazání a vhodných mazivech pro dosažení vysokých životností. Druhá část se zabývá samotnými inteligentními systémy.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.
Návrh dvouosé automatické vidlicové frézovací hlavy osazené elekrovřetem s aplikací pohonů Harmonic-Drive
Tkadlec, Dušan ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvouosé vidlicové frézovací hlavy s možnými variantami náhonu jednotlivých os. Součástí práce je i technicko – ekonomické zhodnocení jednotlivých variant, výpočet dosahovaných potřebných momentů a sil od motorů hlavy a konstrukce natáčení hlavy ve 2 osách. Frézovací hlava má být aplikována na vyvrtávací a frézovací vřeteník daného typu s možností adaptivní výměny elektrovřetena.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.
Porovnání metod pro identifikaci poruch valivých ložisek
Kokeš, Miroslav ; Hnidka,, Jakub (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním vybraných metod a parametrů pro diagnostiku stavu valivých ložisek. Vybranými statistickými parametry jsou kurtosis, crest faktor a parametr . Dalšími vybranými metodami jsou obálková analýza, kepstrální analýza a metoda ACEP. Metody jsou implementovány v programu LabVIEW a porovnány na základě odolnosti vůči šumu, rychlosti výpočtu a celkové schopnosti správně identifikovat závady valivých ložisek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.